Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане за климатроник

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Взех си аз резервен вентилатор за парното и моторчето на клапата за смесване на студен и топъл въздух и ги почистих хубаво. После се залових с разглабянето и смяната (резервните ги взех да ги сменя за всеки случай да не правя това упражнение втори път). При всичко разглобено гледах как работи клапата за да съм сигурен че всичко е наред. Не намерих видимо нещо нередно по моторчета, клапи, вентилатори и т.н. Сглобих всичко обратно, но проблема си остана
    Ходих на диагностика но с оригиналния екзаминър като започне да изчита грешките от климатроника и зависва...
    Мерих четирите температурни датчика на пиновете на ECU-то и според стойностите в e-learn-а и околните температури си бяха ОК.
    Тогава реших да се върна към постановката от зимата, когато нямах проблеми - през зимата го карах с изключен компресор и ръчно да духа в краката и на предния джам. Пробвах първо ръчно да задам на къде да духа и грешка нямаше, после пускам фул и само спирам компресора и отново без грешка. След като мина на фул ауто до няколко минути грешката светва. Пробвах и от фул ауто ръчно да задам скоростта на вентилатора но тогава грешката си светна след няколко минути, т.е. вентилатора който вече бях сменил си е ОК. Тогава забелязах, че след като грешката е светнала и съм цъкнал ОК, климатроника продължава да работи но ако ръчно променя на къде да духа (например в краката) нищо не се случва, т.е. на екрана на ICS-а казва че трябва да духа в краката а то духа през горните духалки. Гася колата, пускам пак климатроника и ръчно сменям от къде да духа и всичко е ОК, пускам го на фул и след като излезе грешката остава да духа в последното си положение. От тук имах нов нарочен виновник - моторчето или клапата за разпределение на въздуха.
    Първоначално си мислех, че за да стигна до него трябва да махна цялото табло, но после попаднах на пост в английския форум и се оказа че достъпа е доста по лесен (ама не съвсем ). Махнах таблото с уредите, десния дунапрен и в далечния десен ъгъл се вижда самото моторче. Развиват се двата винта на металната планка и самото моторче тръгва с нея. Тук вече идва интересното - въртях, суках ама така и не излезе и както си беше в дупката развих моторчeто от планката и ги извадих по отделно. Самото моторче видимо си беше ОК, разглобих го, гресирах обилно вътре и го затворих. Като го включа без да е закачено за клапата изглежда да си работи ОК. След това закачих само моторчето за клапата (без планката) за да го видя как работи. Внимавайте обаче, че като дадете на контакт с разкачено табло се записват една камара грешки за неработещи лампи - ABS , Airbag (остава да свети на таблото), подгрев и т.н. Клапата също изглеждаше да работи нормално.
    Дойде време за обратното сглабяне - наложи ми се на скастря една от околните пластмаси за да набутам обратно моторчето с планката. Остана само да го закача на клапата - сещате се че може да влезе само по един начин и понеже мястото е доста ограничено задачката хич не е лесна. След всеки път, когато си мислех че съм го закачил правилно пусках климатроника и местех разпределението на въздуха. При един от опитите успях без да искам да симулирам проблема който имах - моторчето не успя да се завърти и грешката цъфна на климатроника, след което при ръчно местене на позицията му, моторчето даже не правеше опит да се завърти. В крайна сметка успях да сглобя всичко обратно и за няколко дена грешка не съм виждал.
    Та накратко проблема поне според мен е бил или в разместено моторче спрямо клапата или самата клапа е запецвала и оказвалата по-голямо съпротивление при преминаване от една позиция към друга.
    Надявам се съм приключил с тази случка, ако не се обадя в темата повече значи наистина в това е бил проблема
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

    Comment


    • Поне едно нещо да става по лесияначин. Има ли значение в какво положение е клапата когато се вади моторчето?
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • Хич не е лесен, само така изглежда
        Положението няма значение стига после при слагането и клапата и моторчето да са в едно положение. Самата клапа на ръка аз не можах да я завъртя за това нанизах моторчето без планката му и така я завъртях до най-горното положение, което духа от горните духалки. После извадих моторчето и с пуснат климатроник го накарах също да духа от горните духалки. После следва сглабянето.
        Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

        Comment


        • А когато клапата е в крайните положения спира ли моторчето или продължава да работи и го блокира хода на клапата? Т.е. държи клапата винаги под някакво напрежение.
          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
          Opel Astra J
          ex:
          Alfa Romeo 164 2.5TD
          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

          Comment


          • И това и моторчето за смесване на топъл/студен въздух са ограничени по движение и спират в крайните си положения, не се въртят свободно както това за циркулацията на външния въздух. Отделно вътре имат нещо като реостати които казват на ECU-то в какво положение е клапата в момента.
            Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

            Comment


            • Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
              А когато клапата е в крайните положения спира ли моторчето или продължава да работи и го блокира хода на клапата? Т.е. държи клапата винаги под някакво напрежение.
              Би трябвало да спира, защото двете вътрешни клапи (смесващата и разпределящата потока) са с вградени потенциометри, които дават обратна връзка за положението.
              За разлика от клапата за рециркулация, чиито мотор няма обратна връзка за положение. Но на него също би могло да му се сприра захранването, когато достигне крайно положение и се натовари.

              Това е изпълнено така, защото за разлика от клапата за рециркулация, която има 2 възможни състояния, при вътрешните клапи управлението трябва да "знае" точното им положение за да ги спира в междинните положения.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • За междинните положения ясно. Крайните ме интересуваха за да знам като го разкача от клапата и ако тя се размести или моторчето се завърти дали при монтажа ще мога да го зацепя правилно. Щом спира на определени места в крайните положения значи трябва да го зацепя много точно.
                Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                Opel Astra J
                ex:
                Alfa Romeo 164 2.5TD
                Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                Comment

                Working...
                X